answer

Amanda om Glowing

Ååååh va fina bilder! Har du tagit dom? Och vilka inställningar hade du?:)



Thank you, ja det har jag:)! först hade jag tänkt skriva det i en kommentar, men det blev så himmla konstigt och komplicerat så jag tar det här istället. Jag har även redigerat contrasten i photoshop.


Först så trycker du på ISO knappen som i mitt fall sitter ovanpå kameran, men det beror ju på vilken kamera/modell du har, men iallafall tryck på ISO som ändrar kamerans ljuskänslighet. Ju högre ISO du har desto minder ljus behöver - nackdel att det blir brusigare bilder - Ju mindre ISO desto mer ljus behövs det - bilden blir "mjukare" men det är svårt att få en osuddig bild.
Då her du på ett lågt nummer i mitt fall hade jag på 400, men prova dig fram och se vad som blir bäst. Eftersom man väljer ett lågt tal så kommer det ta längre tid för kameran att ta bilden. Du ska ställa in skärpan helt som vanligt, men medan bilden tas så ska du röra runt kameran.

Motivet i mitt fall var julgransbelysning , men bakgrunden ska helst vara mörk så "ljuset" syns bättre.
(du ska inte ha blixt btw)

Hoppas du förstod, annars får du sägat till så kan jag ju göra en videohjälp eller något för det är assvårt att förklara via text.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0